Klantdenken

KLANTDENKEN.NL

WENS = WAARDEN = BELEVING

Klantdenken
Klantdenken = Organiseren van efficiënt klantcontact door het aanbieden van doeltreffende informatie.

Klantdenken = een filosofie een zienswijze die we graag met u delen.

 

Zienswijze

“Give me six hours to chop down a tree and i will spend the first four sharpening the axe.”
Abraham Lincoln
Klantdenken is een zienswijze. Klantdenken is géén werkproces. Klantdenken geeft inkleuring aan de wijze waarop je je wilt profileren naar je klant. Het bepaald uiteindelijk hoe de klanten naar je organisatie (producten en diensten) kijkt, hoe deze door de klant ervaren worden. Vanuit die zienswijze wordt er een strategische invulling gegeven. Waardoor een organisatie beter in staat is om ambities en doelen te realiseren. Beter instaat, is de klant naar een hoger niveau van tevredenheid te brengen. (Bijvoorbeeld, de ambassadeursrol binnen de Customer life Cycle. Klantretentie te realiseren)

Aanpak

Analyseren, Adviseren, Bedenken, Ontwikkelen & Trainen

“Things do not happen. Things are made to happen.” – John F. Kennedy –

“If I had asked people what they wanted, they would have said ‘faster horses.’”
Henry Ford

Wens = Waarden = Beleving

Klantwens; Wat heeft je klant nodig?

Klantwaarden; Welke waarde voeg je toe?

Klantbeleving; Wat ervaart je klant?

 

Gespot

Hoe ver zijn we nu eigenlijk met Klantdenken in Nederland?

Hoe stel je je klant centraal in het hart van je organisatie? Mijns inziens zijn er nog wel wat stappen te nemen. Er is wel sprake van bewustwording rondom dit thema. Toch is mijn persoonlijke mening dat we ons nog bevinden in het stadium ‘Bewust onbekwaam’. Dit geeft veel kansen voor verbetering, die we als bedrijfsleven met twee handen moeten aangrijpen!

Check, Ben creatief verras en doe. >

Datum: 25 september 2015

Getagged

Géén goede klantwaarden geleverd.

Als de hypotheek is afgesloten, laat de adviseur nauwelijks meer iets van zich horen. Deze trekt niet aan de bel als door nieuwe regels een aanpassing van de hypotheek wenselijk is. Dit gebrek aan initiatief constateert de Vereniging Eigen Huis (www.eigenhuis.nl) na een onderzoek onder 1600 leden. Uit onderzoek blijkt dat veel adviseurs die klantverwachting niet waarmaken. Huiseigenaren moeten tijdens de looptijd van de hypotheek kunnen rekenen op adequate en alerte klantwaarden ook in de nazorg van hun hypotheekadviseur. Dat stelt Vereniging Eigen Huis.

Klantdenken, Géén klantwaarden leveren. bron >>

Datum: 23-06-2015

Gespot

Klant bedieningsmodel Wehkamp.

Klant bedieningsmodel Wehkamp is één van de oudste webshops van ons land en weet met zijn tijd mee te gaan. De consument is aan het veranderen en daarmee de klantwens. De leveringen moeten bijvoorbeeld almaar sneller om aan de klantbeleving te kunnen voldoen. Het webwarenhuis bouwt aan het naar eigen zeggen grootste geautomatiseerde distributiecentrum voor online retail ter wereld dat komende zomer klaar moet zijn. Is dit het antwoord op de veranderende klantvraag?

Klantdenken, Centrale klantvraag Wehkamp. bron >

Datum: 01 mei 2015

Kracht van verbinden

Verbinden van ambities, mensen, teams en doelstellingen.

Verbinden.

Wat levert het u op

  • Weten waar uw organisatie staat in het online landschap.
  • Digitale focus de stip op de horizon.
  • Inzichtelijk heeft welke stappen er gezet moet worden om de doelen voor elkaar te krijgen.
  • Efficiency verbetering, welke primaire organisatie processen kunnen verbeterd worden door de inzet van technologieën.
  • Grip heeft op uw online activiteiten, op de algehele profilering van uw organisatie.

Klantdenken

klantdenken

Email this to someoneShare on Google+0Share on Facebook0Share on LinkedIn0Tweet about this on TwitterPrint this page